Friday, 19 August 2011

kenangan kita yang terindah

salam alaik...... 
hari nie macam biasa....meneruskan hari2 ku dgn kekuatan utk bangun bertahajud menghadapMu.....ohhh.....ya Allah, beratnyer....bantulah aku untuk trus istiqamah menghadapMu pada hari2 akan datang dengan kekuatan yang hanya senipis kulit bawang ni......erm, bile ckap psal ni....teringat kat kamu sumer sahabatku di sekolah tercinta SMASKL.....mempunyai sahabat yang akan mengejutku di awal pagi.....dr form 1 sampai form 5.... stdy same, solat tahajud same2.....ohh, indahyerr.....aku tak perlu rase risau akan kelewatan....kerana kamu ttap setia mengejutku....^-^....indahkan??? tepat pkul 3.30 pg kami pasti akan bgun.....rutin ni trus berkekalan hingga ku tamat persekolahan.....kini, dgn kekuatanku sendiri, aku cuba utk segagah ketika bersama kamu dulu.....bangun di awal pagi utk menghadapMu.....namun, bukanlah semudah itu.....aku dah lame meninggalkan kebiasaan itu....bangun hanya utk menunaikan solat subuh......itu pun sudah terasa beratyer.....baruku sedar akan kebenaran kata2 makcik halaqahku suatu ketika dulu....ketika itu aku hanya mendengarye tanpa perasaan.....kini, ia btol2 terjadi pada diriku sendiri..... imanku tlah down........kehidupan di luar mmg mencabar....aku tkot x dpat hadapinye dengan sebaik mungkin..... lbih2 tanpa kamu semua disisi.....yang akan memberi kekuatan tika aku lemah, memberi ketenangan ketikaku gelisah, memberi kegembiraan tika ku sedih, mendengar luahan hati2ku, membantuku disaat senang mahupun susah......ahhhhhh, aku kene terima hakikat bahawa aku kini perlu hadapinya sendiri.... bersama sahabat sepengajianku....Habibah Solehah.....kan bib??? kite kne kuat.......bantulah aku saat ku lemah....aku amat menyayangimu dan menghargai pengorbananmu.....banyak yang telah kite tempuh bersama.....saat duka dan ketawa.....banyak betul ujian kite kn??? aku sentiasa ingin mengucapkan padamu.....aku minta maaf andai tak dapat menjadi sahabat yang terbaik buatmu...membiarkan kamu dan diriku terus hanyut......aku juga sebenarnye perlukan kekuatan......aku betul2 dah rasakan diriku lemah......trima kasih kerana sentiasa memberi pinjam kepadaku bahumu tika ku sedih.......aku sudah tiada siapa lagi untukku mengadu.....sudah dua tahun ku rasakan diriku yang sebenar telah hilang...bukan lagi diriku yang dahulu.....sentiasa ketawa riang, memberi semangat kpada sahabat2, fokus didalam pelajaran, rapat dengan semua orang......yang tinggal hanyalah diriku yang lbih byk termenung.....fikiran bkn pada jasadku...balik hostel, aku lbih banyak buang masa....kau lbih mengetahui kn?? seusai solat, aku sentiasa mendoakan kebangkitan kita bersama.... seorang insan yang dapat memberi ketenangan buat ummi dan abah serta walidmu....susahkan?? terkadang aku terfikir  sejauh mane lagi aku dapat berjalan di muka bumi ini.....ya Allah, susunlah perjalanan yang terbaik buat diriku dan juga sahabatku....muga kami sentiasa dalam redhaMu....
buat sahabatku yang lain......aku sebenarnya amat mendambakan kekuatan dari kamu semua....tapi aku memahami, kite semua sibuk dengan urusan kita msg2 kn?? ku hanya mengharapkan doa darimu semua untuk diriku agar terus kekal kuat diatas jalan tarbiyah ini...doa dari seorang sahabat untuk sahabatnya...aku amat memerlukan kamu semua......sa, rod, ryn, na, aesyah, milah, tie, nad, kash, bib, latifah, yam, dila, mirah, kinah, fizah, miss u all!!! 
buat ryn~ hahaha, sory x dapat bertemu kamu di bulan ramadhan kali ini.....susah nk dapat tiket bas....aku sentiasa mengingati kamu......x nak bagi kata2 nasehat dan kekuatan untukku?? aku ingin sangat ketemu  sama kamu.....banyak cerita yang aku ingin kongsikan.....mendengar pendapatmu yang bernas...hehhehe...rinduyerr dkt ryn yg sentiasa bantu aku dalam belajar, dengar masalah, kogsi nota (w/p nota aku x secantik notamu..he5) same2 meluahkan rasa x puas hati kite, n yang pnting kata2 semangat dari kamu.....so sweet.......aku harap kita dapat berjumpa satu hari nnti...^-^

Sunday, 7 August 2011

senyum??????

senyum seindah suria, 
yang membawa cahya,
senyumlah dari hati,
duniamu berseri. senyum umpama titian,
dalam kehidupan,
kau tersenyum, ku tersenyum,
kemesraan menguntum. senyum.........kepada semua,
senyumanmu amatlah bermakna,
senyum...............membahagiakan,
dengan senyuman terjalinlah ikatan.............

hari ni nk ckp psal senyum........kenapa amat susah nk senyum yer???
mungkin yang dah biasa akan rase bahagia bile tersenyum....kite sendiri pun akan rase bahagia melihat org tersenyum......biler kiter tersenyum sbnarnya akan membawa satu kebahagiaan kepada org disekeliling kite.....
kan????
indah yer senyuman ini......so, marilah praktik samer2 senyuman ini.....walaupun susah( bg sayela) i will try my best la......hehehehehe....senyumla seindah suria........kerana ia satu sedekah...........:-)