Sunday, 2 December 2012

sarapan arab...:)

assalamualaikum w.b.t.

just memory for today...:) after hbis kelas kat jamiah, sy n kwn2 menghadiri klas tambahan utk Quran.... dkat markaz Hafsah name tmpat tu... kat sini ktaorg akan blajar cara nak perbaiki bacaan Al-Quran disamping mempelajari ilmu2 tajwid... sgat bagus sebenarnya, coz after sy hadiri kelas ni, bacaan pun rasa mkin baik... rasa nk praktik baca Quran tu pn mkin membuak-buak... tp ble smpai masa blaja tajwid je, trus lmbik diri ni... huhuhu... im so bad in tajwid...  kelopak mata ni terus je memberat macam x boleh nak angkat2 dah... =_=' but, insyaAllah i will try my best to remember all this n make it more fun...then, sy pun x kn tdo lagi... ;) okeyh, sbenarnya hari ni ada jamuan sket kat markaz ni... jamuan makan pagi.... ish2 bagi diorang sedapla... kte yang lidah melayu ni...hehe... mungkin x sesuai lg kot lidah ni... lama2 duduk sini, mungkin jadi sedap la makanan tuu...entah2 termimpi-mimpi plak nnti...huu... tadaaaaaaaaa..... this is all picture for today..:) enjoy it...


makanan asas kat sini roti.... so, mkn roti yg sama... cume pencicah dye je yg beza... bleh pilih mane yg berkenan di hati... :) yg atas ni, roti+humus = mkanan kegemaran habibah solehah...;)


pencicah roti yg ke-2..... x tahu la nama dye apa... tp dalam dye ada kacang2 sket.. x bleh nk try... tkot x hbis... ;)


pencicah roti yg ke-3..... x try jgak...;) macam ada susu2 skett...


pencicah ke-4... excited gler masa mula2 tgok... ingat mcm sambal nasi lmak tu...hehhe.. tros cicah dgn riang yerr n masukkan dlm mulut... hasilnya??? manis sgt kottttt...ooooo..hee


pencicah ke-5.... pelbagai sayuran didalamnya...:) yg ni pn x try...hee


pencicah ke-6..... yg ni pling misteri... xtaula ape... mcm dah nak hbis kwn2 sy mkn...heheh... msih lg x try... tkotttt..hehe


pencicah ke-7....:) x try jgak... wonder jgak rasa dye camne...hee


pencicah ke-8....satu2nya yg bleh masuk dalam perut..hehhe... rase mcm kacang hijau kat malaysia..okeyla... ni jer yg rasa mcm malaysia skett..hehe


makanan tambahan... jeruk timun... ramai orang suke... tp, sy x bleh lg stakat ni..hhuhu..


jeruk zaitun..:) selera kan nampak??


satu2nya air yang disediakan...:) tuang je air terus teguk..hehhe... rasa macam panadol... mesti baik untuk kesihatan..;)


manisan sebagai pencuci mulut...:) not bad... tp utk siapa yg diabetes, tolong jauhi..hehe


akhir jamuan, hasil daripada pelajar2 malaysia makan.. muga lidah ni cepat membiasakan dgn mkanan di sini..:)

thats all for today...pengenalan untuk makanan sarapan orang2 arab...:) tp jgn risau, ramai jepelajar2 malaysia yang dapat makan dgn seleranya...dah jadi tekak arab kn..:)

p/s: makanan tgah hari kat sini selera je... lg menggemukkan adala..hhehe... ayam, potato, nasi, susu, sayur.... emmmmmmmm... delicious........;) sarapan pagi disini cukupla dengan air susu+cornflakes...:)












No comments:

Post a Comment